zwemles

Open forum (leeftijdscategorie: 0 tot 4 jaar)

zwemles

Berichtdoor abrui2005 » Ma 12 Jan 2009, 16:44

Hallo
onze dochter wordt in april 4 jaar, en ik wil haar opgeven voor zwemles, maar er is een probleem, ze is niet zindelijk van urine en ontlasting. Het zwembad staat er open tegenover, maar ze zijn bang dat ze gepest wordt omdat ze dan een zwemluier om moet. Heeft iemand ervaring met zwemmen met een zwemluier of zijn er andere middelen. Ik hoor het graag.
abrui2005

Re: zwemles

Berichtdoor Naalden » Vr 16 Jan 2009, 21:00

Hallo,

ik ben en moeder van een 5 jarige zoon met anusatresie (slokdarmatresie en tracheamalasie) en een zwemjuf!
Over de zindelijkheid van urine zou ik me geen zorgen maken,menig baby,volwassene,bejaarde enz.verliezen
weleens bewust (!) en onbewust urine.Daar helpt een zwemluier echt niet tegen...

Ook maak ik tijdens de zwemles mee dat ook "gezonde"kinderen weleens in hun zwembroekje ontlasting hebben.
Hup het water uit afspoelen de boel en weer lekker meedoen.Geen drama..Er zitten genoeg stoffen in het water
om de hygiene te waarborgen.
Een badpakje houd de ontlasting wel weer beter tegen dan een bikini.Bij jongens een zwembroekje met binnenbroekje.

Ik zou even de overweging maken of U kindje constant ontlasting verliest of niet.Anders zou ik ja hoe zeg je dat,de gok wagen ....Een zwemluier geeft ook niet 100 procent de garantie dat als het veel is,dat het er dan in blijft.
Kies je toch voor de zwemluier dan zijn er wel leuke badpakjes/bikinietjes met een leuk rokje eroverheen,valt het weer minder op en staat super bij een stoere meid.

Ik zal nog eens rondneuzen of ik een site kan vinden met speciale zwemkleding.Lukt dat,dan kom ik hier nog wel op terug.

Ik wens jullie kindje heel veel zwemplezier.
Zelf ga ik met mij zoontje de gok maar wagen... ;-).Hij krijgt om de dag een klyx en heeft soms veegjes,ja dan word dan zwembroekie schrobben..

Veel zwemgroetjes van "juf"Dorien.
Naalden

Berichtdoor Nils » Di 20 Jan 2009, 20:53

Hoi,

Wij hebben een zoon van 8 jaar met anusatresie, ook heeft hij een blaasstoma waar regelmatig urine uit komt gelopen.
Onze zoon is normaal op zwemles geweest, later ook met de klas op schoolzwemmen. Wel zonder zwemluier omdat hij door darmspoelen overdag geen ontlasting verliest.
Met het omkleden zagen andere kinderen wel dat hij een luier aan had. Bij vragen gewoon kort uitleggen wat er aan de hand is, nooit problemen gehad.
Mijn advies; tijdig uitleg geven aan de kinderen met vragen.
Nils

Berichtdoor renate » Ma 23 Mrt 2009, 19:39

Hallo, mijn dochter is 2 en een half en wij gaan iedere week naar peuterzwemmen. ook zij verliest vaak ontlasting in het water. ik heb nog geen ervaring met speciaal materiaal voor grotere kinderen maar voor carmen gebruik ik een zwemnluier van het merk iplay dit is als ik het goed heb een amerikaans merk en ben er toevallig tegenaan gelopen in duitsland. het is erg moeilijk te krijgen helaas. ze hebben echter wel grotere maten en eventueel ook grotere maten in het wit waar je dan een gewonen zwembroek overheen kunt trekken. wellicht dat je ze ergens zou kunnen bestellen.
http://www.iplaybabywear.com/swimyouth.html dit is een link naar hun eigen online shop met de pagina van de witte zwembroek voor jongeren.

succes en krijg je nog nuttige tips zou je dit dan ook op dit forum willen zetten. wie weet heb ik er wat aan.

groetjes renate (moeder van Carmen)
renate

Berichtdoor marian » Wo 05 Aug 2009, 21:51

Hallo,
Vorig jaar is onze dochter lisanne gewoon meegegaan met schoolzwemmen en inderdaad hadden we vantevoren een mooi zwempak gekocht met een rokje eraan.
En toch wel een zwemluier daaronder.
Ze verkleede zich in de wc, omdat ze het vervelend vond dat iedereen vragen ging stellen.
Lisanne antwoorde ook elke keer met: tja dat hoort nu eenmaal bij mij!
Nu wil ze geen zwemluier meer aan dus stop ik een paar dagen vantevoren met laxeren dan kan ze gewoon zwemmen.
Het blijft tobben en veel heel veel op je gevoel werken.

groetjes Marian
marian

Berichtdoor voorzitter » Zo 30 Aug 2009, 13:18

Allen,

Goed om te zien dat jullie allemaal ervaringen uitwisselen over dit onderwerp. Wij hebben als ouders hier allemaal mee te maken en mogelijke oplossingen zijn voor iedereen welkom. Ik weet niet of jullie je kinderen spoelen of klysma's geven en op welk moment. Wat zou kunnen helpen is om 's-ochtends op de dag van het zwemmen te spoelen of een klysma te geven. Hierdoor zijn de kinderen schoon als ze aan de dag beginnen. Verder zouden we via 2 leveranciers (combicare en medireva) kunnen kijken of zij iets met zwemluiers kunnen. Ik zal beide bedrijven een mail zenden.

groet
Mike Offeringa
voorzitter Vereniging Anusatresie
voorzitter

Terug naar Baby