Hallo,
ik ben en moeder van een 5 jarige zoon met anusatresie (slokdarmatresie en tracheamalasie) en een zwemjuf!
Over de zindelijkheid van urine zou ik me geen zorgen maken,menig baby,volwassene,bejaarde enz.verliezen
weleens bewust (!) en onbewust urine.Daar helpt een zwemluier echt niet tegen...
Ook maak ik tijdens de zwemles mee dat ook "gezonde"kinderen weleens in hun zwembroekje ontlasting hebben.
Hup het water uit afspoelen de boel en weer lekker meedoen.Geen drama..Er zitten genoeg stoffen in het water
om de hygiene te waarborgen.
Een badpakje houd de ontlasting wel weer beter tegen dan een bikini.Bij jongens een zwembroekje met binnenbroekje.
Ik zou even de overweging maken of U kindje constant ontlasting verliest of niet.Anders zou ik ja hoe zeg je dat,de gok wagen ....Een zwemluier geeft ook niet 100 procent de garantie dat als het veel is,dat het er dan in blijft.
Kies je toch voor de zwemluier dan zijn er wel leuke badpakjes/bikinietjes met een leuk rokje eroverheen,valt het weer minder op en staat super bij een stoere meid.
Ik zal nog eens rondneuzen of ik een site kan vinden met speciale zwemkleding.Lukt dat,dan kom ik hier nog wel op terug.
Ik wens jullie kindje heel veel zwemplezier.
Zelf ga ik met mij zoontje de gok maar wagen...

.Hij krijgt om de dag een klyx en heeft soms veegjes,ja dan word dan zwembroekie schrobben..
Veel zwemgroetjes van "juf"Dorien.