Verschonen op school

Open forum (leeftijdscategorie: 4 tot 12 jaar)

Re: Verschonen op school

Berichtdoor Hanne » Di 04 Feb 2014, 21:43

Hoi Eva,

Ik smeer wanneer ons zoontje zijn billetjes rood zien steeds Bepanthol. Smeer s'nachts een goede laag en je ziet de volgende morgen echt een groot verschil! Als de billetjes mooi genezen zijn smeer ik steeds bij elke luier die ik verwissel inotyol zalf. Is dacht ik in Nederland alleen online maar te verkrijgen. Deze zalf werkt heel goed. Het is al een hele lange tijd geleden dat zijn billetjes rood hebben gestaan!

Spijtig te horen dat jullie school er nog niet op voorzien is! Heb hier ook bang voor. We gaan onze zoon een van deze maanden moeten inschrijven in de kleuterklas en hoop toch ergens op een goede zorg.

Heel veel succes nog met het zoeken naar een juiste oplossing en school ;-).

Groetjes,

Hanne
Hanne

Berichtdoor Hanne » Di 04 Feb 2014, 21:45

Hoi Eva,

Ik smeer wanneer ons zoontje zijn billetjes rood zien steeds Bepanthol. Smeer s'nachts een goede laag en je ziet de volgende morgen echt een groot verschil! Als de billetjes mooi genezen zijn smeer ik steeds bij elke luier die ik verwissel inotyol zalf. Is dacht ik in Nederland alleen online maar te verkrijgen. Deze zalf werkt heel goed. Het is al een hele lange tijd geleden dat zijn billetjes rood hebben gestaan!

Spijtig te horen dat jullie school er nog niet op voorzien is! Heb hier ook bang voor. We gaan onze zoon een van deze maanden moeten inschrijven in de kleuterklas en hoop toch ergens op een goede zorg.

Groetjes,

Hanne
Hanne

Berichtdoor Hanne » Di 04 Feb 2014, 21:46

Hoi Eva,

Groetjes,

Hanne
Hanne

Berichtdoor Hanne » Di 04 Feb 2014, 21:51

Hoi Eva,

Groetjes,

Hanne
Hanne

Berichtdoor Ineke » Di 11 Feb 2014, 15:18

Astrid schreef:Ha Ineke,
Even een vraagje: vanaf welke leeftijd hebben jullie die indicatie voor zorg op school gekregen?

Hi Astrid,

Ik zie nu je reactie pas...

We hebben de aanvraag gedaan toen hij nog net geen vier was, en de indicatie ging in op het moment dat hij 4 was.

Vanaf 3 jaar is verschonen geen gebruikelijke zorg meer, omdat kinderen dan gemiddeld genomen zindelijk zijn. Dat was bij ons in ieder geval een reden om de aanvraag toe te kennen.
Ineke

Berichtdoor Schumacher » Do 13 Feb 2014, 21:10

Hoi,

Klyxen/spoelen is ook geen gebruikelijke zorg. Kan misschien een ruimere indicatie opleveren als je dit er ook bij noemt.

Onze dochter wordt op dit moment door de eigen leerkracht verschoond op een vast moment. Op dat moment leest een onderwijsassistente de klas voor.
Onze ervaring is dat als we open een gesprek met de school aangaan, we een basis vinden om tot een oplossing te komen. School wil ook dat hun leerling zich veilig voelt. Een basisvoorwaarde om te kunnen leren. Wij vragen bij elke groepswissel een gesprek aan met de nieuwe leerkracht(en) en leggen de aandoening dan stap voor stap uit. Tot nog toe op school (2 verschillende ivm sluiting eerste school) alle bereidheid gemerkt om dit extra stukje zorg te geven. Ook in groep 3.
Schumacher

Berichtdoor geffen » Wo 18 Jun 2014, 14:39

Hallo allemaal,

Ik lees uit jullie verhalen allemaal hetzlefde probleem. Voor onze stijn hebben we sinds dat hij naar de basisschool gaat een indiactie voor PGB. Hij is nu 8 jaar en wij spoelden hem eerst ook niet maar toen hij in groep drie zat zijn wij wel gaan spoelen, eerst eind van de middag maar dat bracht veel problemen op met het spelen met vriendjes toen zijn we overgestapt naar de ochtend en dat gaat gelukkig heel goed! zowel voor hem wat prettiger als voor ons elke ochtend om 7.00 spoelen wij hem. In de weekend en vakantie's doen we dit wat later en ook dat gaat prima. Ik lees dat jullie veel met inlegkruisjes bezig zijn maar misschien is het een idee om speciaal ondergoed aan te schaffen. Under wunder heeft een mooi lijn ondergoed zowel voor meisjes als jongens. Het ondergoed ziet er erg stoer en leuk uit en je ziet haast niet dat er een extra bescherming in zit. Dus op school ook geen probleem met b.v. gymles tja je weet hoe de kids tegenwoordig zijn letten overal op ;) En ja als je kind wel zindelijk is met plassen is dit natuurlijk helemaal ideaal.

Ik dacht geef jullie de tip mee en kijk wat julle ermee doen. Indien jullie vragen heb stel ze gerust aan mij.

Groetjes,
Brigitte Giltay
geffen

Vorige

Terug naar Kids